Pulski poduzetnički inkubator "Izazov"

Izvor: Glas Istre, travanj 2006.

Sažetak: Prošla je godina dana otkako je pokrenut pulski poduzetnički inkubator "Izazov" koji djeluje unutar Istarske razvojne agencije (IDA). Pet poduzetničkih "pilića" poslovnu ideju pretvorilo je u biznis i stvorilo krug klijenata. Od četiri pulske tvrtke (dva obrta Eurokonzalting i Prosper, Sedam i pol d.o.o. i udruge Uzpiro Cro) te tvrtke Klimax/Infobip iz Vodnjana očekuje se da u iduće dvije do tri godine izađu iz poduzetničkog inkubatora i od "pilića" postanu "pijetlovi" koji će znati opstati i rasti na tržištu. Spomenute tvrtke, što je najveća prednost, tri godine mogu subvencionirano koristiti poslovni prostor. Zakup se ne plaća prva tri mjeseca, tijekom preostalih devet mjeseci plaća se 25 posto, druge godine 50 posto, a treće 75 posto utvrđenog iznosa.

Pulski poduzetnički inkubator "Izazov" više od godinu dana djeluje u sastavu Istarske razvojne agencije:

"Pilići" postaju "pijetlovi"

Ugovor za korištenje prostora poduzetničkog inkubatora traje do tri godine jer se pretpostavlja da nakon tog vremena poduzetnik ima jasne ideje i zna kojim putem treba krenuti.

Prošla je godina dana otkako je pokrenut pulski poduzetnički inkubator "Izazov" koji djeluje unutar Istarske razvojne agencije (IDA). Pet poduzetničkih "pilića" poslovnu ideju pretvorilo je u biznis i stvorilo krug klijenata. Od četiri pulske tvrtke (dva obrta Eurokonzalting i Prosper, Sedam i pol d.o.o. i udruge Uzpiro Cro) te tvrtke Klimax/Infobip iz Vodnjana očekuje se da u iduće dvije do tri godine izađu iz poduzetničkog inkubatora i od "pilića" postanu "pijetlovi" koji će znati opstati i rasti na tržištu. Spomenute tvrtke, što je najveća prednost, tri godine mogu subvencionirano koristiti poslovni prostor. Zakup se ne plaća prva tri mjeseca, tijekom preostalih devet mjeseci plaća se 25 posto, druge godine 50 posto, a treće 75 posto utvrđenog iznosa.

Nositelj projekta Boris Sabatti iz IDA-e ističe da ugovor za korištenje prostora poduzetničkog inkubatora traje do tri godine jer se pretpostavlja da nakon tog vremena poduzetnik zna kojim putem treba krenuti. Namjera je, dodaje, pomoći poduzetnicima u samom početku njihova poslovanja na način da im se taj proces olakša nižim troškovima, ali ne i besplatno, kako bi odmah iskusili stvarnost poslovnog života. - Ukoliko poduzetnik ostalim poduzetnicima u inkubatoru pruža specifične usluge, moguće je da ostane i nakon tri godine, ali u tom slučaju plaća 100 posto tržišnu vrijednost najma, naglašava Sabatti te ističe da su, među ostalima, ciljevi Inkubatora olakšati poduzetnicima pokretanje vlastitog posla, posebice mladim ljudima nakon završetka školovanja, zatim pružanje savjeta, olakšano financiranje putem djelovanja jamstvenog fonda te mogućnost predstavljanja proizvoda i usluga na jedinstvenom internet portalu Inkubatora.

Zadovoljni klijenti najbolja reklama

Tvrtka Sedam i pol d.o.o. pruža usluge na području marketinga i promocije, Uzpiro Cro je udruga za prevenciju, rehabilitaciju i resocijalizaciju ovisnika o drogama, a Prosper pruža usluge vođenja poslovnih knjiga, izrade financijskih izvještaja te daje savjetodavne usluge.
Jasmina Macan iz Prospera posljednja je došla u Inkubator. Iako posluje tek od sredine ožujka, već ima desetak klijenata. A svoju poduzetničku karijeru odlučila je započeti u Inkubatoru zbog atraktivne lokacije u centru grada. - U ovu tvrtku uložila sam svoje znanje i 15 tisuća kuna, i to za kupnju prijenosnog računala i odgovarajućih programa, a sve ostalo dobila sam ovdje, zaključuje naša sugovornica.

Eurokonzalting je prvi "pilić" pulskog poduzetničkog inkubatora čiji je direktor i osnivač Davor Škrtić, a zaposlen je i Dragan Maga. - Ranije sam radio za pulski poduzetnički centar. Prije tri godine od Ministarstva gospodarstva dobio sam nagradu za najbolji poslovni plan u Hrvatskoj nazvan "Obrt bolji život" i eto me sada tu, započeo je svoju poduzetničku priču Škrtić koji se bavi izradom investicijskih studija i poslovnih planova. Investicijske studije koriste se prilikom prosudbe o opravdanosti ulaganja. Govoreći o najznačajnijim poslovima Škrtić navodi investicijsku studiju za Istarsku ciglanu iz Cerovlja te analizu isplativosti ulaganja u nekretnine za neke strane investitore. Upitali smo ga kako dolazi do novih klijenata. - Zadovoljni klijenti naša su najbolja reklama, odgovara.

SMS kao način poslovne komunikacije

- Prijavio sam se nakon otvaranja pulskog poduzetničkog inkubatora "Izazov" iznad svega jer je kvalitetan prostor u centru grada u blizini važnijih institucija. Tu je i prostorija za prezentaciju i mlada dinamična ekipa koja daje poticaj, ispričao nam je Silvio Kutić iz Vodnjana, jedan od dva člana Uprave i suosnivač tvrtke Infobip. Njegov partner je Izabel Jelenić iz Lukeži.
Infobip je 2003. godine zamišljen kao novi zasebni pogon poduzeća Klimax unutar kojeg će se razvijati informatička djelatnost. Voditelj projekta Kutić s bratom Robertom i grupom entuzijasta osmislio je projekt "Virtualna općina" koji, spajajući moderne tehnologije poput interneta i mobilnog telefonskog sustava, omogućuje brzu, efikasnu i pravovremenu izmjenu informacija. - Napravili smo dosta internetskih poslova, ali shvatili smo da veće potencijale imaju usluge u mobilnoj telefoniji. Jednostavno smo klijentima ponudili mogućnost da informiraju ciljane skupine putem SMS-a o svojim aktivnostima. Među našim poznatijim klijentima u Istri su gradske uprave, pučka otvorena učilišta i brojni trgovački centri. Tijekom ljeta 2005. tražio sam preko Googlea ciljanu skupinu klijenata i potom im poslao ponudu elektronskom poštom. U Hrvatskoj imamo problema s naplatom jer se plaća po izvršenju, a u inozemstvu se pak posluje po sistemu da nam sve plaćaju unaprijed i danas 85 posto prihoda ostvarujemo u inozemstvu, a većina su talijanski partneri, ističe Kutić i odgovara zašto je baš njega odabralo toliko stranih partnera i tko mu je konkurencija u Hrvatskoj.

- Informatički smo stručnjaci i nudimo 24-satnu podršku, a to su zahtjevni klijenti prepoznali. Početak nije bio lak. Više sam puta htio odustati sve dok nisam prepoznao da mogu izaći iz okvira Hrvatske. Konkurencija? U Istri je nemamo, ali u Zagrebu postoje tvrtke koje se bave sličnim poslom, ispričao je Kutić te zaključio da si je sada postavio cilj u budućnosti klijentima ponuditi nove usluge i angažiranje zastupnika za prodaju, sve to kako bi bili spremni za odlazak iz Inkubatora koji, prema ugovoru, moraju napustiti za dvije godine.
Paulo GREGOROVIĆ