Osnovan Klaster transporta u Istri

Izvor: Poslovni dnevnik, 18.06.07.

Sažetak: Zadaci koje je pred sebe postavio Klaster, jesu povećanje voznog parka i razvijanje gospodarske strategije

Dvanaest prijevoznika u teretnom prometu sa 120 vozila i 200 zaposlenika, koji nose 80 posto CEMT dozvola u Istarskoj županiji, osnovalo je Klaster istarskog transpota sa sjedištem u Pićnu, na čelu kojeg je dr. sc. Željko Mrak. Kako se ističe, Klaster je odgovor na globalno tržište, osiguranje konkurentnosti, koja se može ostvariti zahvaljujući višegodišnjem iskustvu članica na domaćem i međunarodnom tržištu u pružanju usluga teretnog prijevoza, strukturu voznog parka visokih ekoloških kriterija te dosadašnjim referencama u dobivanju CEMT dozvola.
Ekologija
"Zadaci koje je pred sebe postavio Klaster do 2010. godine su povećanje voznog parka s EURO 4 i EURO 5 ekooznakama, postizanje konkurentnosti po svim elementima do razine članica EU, djelotvorna suradnja s nadležnim ministarstvima, HGK-om, HOK-om, poslovnim bankama i Istarskom razvojnom agencijom radi povoljnijeg kreditiranja, dolazak do sredstava iz pretpristupnih fondova, otvaranje poslovno-gospodarske zone Klastera te razvijanje vlastite poslovne i gospodarske strategije razvoja", kaže direktor Željko Mrak. U Hrvatskoj je po broju licenciranih prijevoznika (258) i licenciranih vozila (659) Istarska županija na četvrtom mjestu iza Grada Zagreba, Zagrebačke i Varaždinske županije. Inače, po ekološkoj nomenklaturi još je gotovo polovina vozila pod oznakom CRNA, a tek četvrtina ih je dosegnula oznaku Euro 3. Do 2009. godine na tržište EU moći će samo vozila s oznakama EURO 4 i EURO 5. Za prilagodbe euronormama nadležno ministarstvo prometa i veza radi na izmjenama propisa o prometu, pa se tako traži smanjenje cijene CEM dozvola za 50 posto, smanjenje cestarine na domaćim autocestama do 50 posto, a nastoje se smanjiti i troškovi registracije vozila te osiguranja vozila u prijevozu." To sve činimo kako bismo domaćim prijevoznicima, kojih u Hrvatskoj u međunarodnom prijevozu radi 3000 sa 10.000 vozila, olakšali položaj tijekom ulaska u EU. No najveći dugogodišnji problem - nedostatak CEM dozvola, ulaskom u europsko društvo jednostavno će nestati jer takve dozvole neće trebati", ističe načelnik odjela za promet i veze u Ministarstvu mora, turizma prometa i veza Ante Neveščanin.
Novi ugovori
Klaster će biti otvoren i za nove članove, naravno ako se s tim složi skupština društva, no čini se da će ovaj grozd autoprijevoznika biti pomalo i zatvoren jer se već priča da je u Istarskoj županiji na pomolu osnivanje još jednog klastera u ovom području. Inače valja spomenuti da se od jeseni u Istri znatno povećava potreba za autoprijevozom jer će od rujna novootvorena tvornica kamene vune Rockwool u Pićnu rabiti možda i blizu 200 kamiona dnevno za dovoz sirovine i odvoz gotovih proizvoda. S pojedinim prijevoznicima tvornica već potpisuje preliminarne ugovore za obavljanje ovog obimnog posla.

A. UROŠEVIƒÜ