Započeo ciklus besplatnih predavanja u sklopu mjera za poticanje gospodarstva

Izvor: Glas Istre, 11.03.2009.

Sažetak: Uloga je lokalne samouprave da osigura ljude, infrastrukturu i usluge. Od čelnika općina i gradova se očekuje da razvijaju dobar odnos s ulagačima i da se fokusiraju na njihove, a ne na vlastite potrebe, rekao je Zrinski Pelajić na seminaru "Kako se pripremiti za ulaganja"

Investitore privlače radnici, lokacija i dostupna općinska uprava

"Sada smo u recesiji, ali prošli smo mnoge krize pa ćemo i ovu. Zato se moramo pripremiti jer će doći novi ulagači. Tražit će dobre lokacije, kvalificiranu i dostupnu radnu snagu te efikasnu državnu i lokalnu upravu", rekao je Zrinski Pelajić na seminaru naslovljenom "Kako se pripremiti za domaća i strana ulaganja" održanom ovog tjedna u prostorijama Istarske razvojne agencije (IDA). Riječ je o prvom besplatnom seminaru organiziranom u sklopu mjera Istarske županije i Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva za poticanje gospodarstva i zapošljavanja na koji se odazvalo 20-ak predstavnika jedinica lokalne samouprave i pratećih službi te Cimos grupe.
Pelajić je jedna od najkvalificiranijih osoba na području realizacije poduzetničkih zona budući da je do sada razvio devet inicijativa kojima je potaknuo i potpomogao pokretanje 14-ak industrijskih i poduzetničkih zona, dva poduzetnička inkubatora, jednog poslovnog parka, razvojnih agencija te programa prekvalifikacije.
Iznoseći što potencijalni ulagači ocjenjuju pri odabiru lokacije, Pelajić je naveo da je to prije svega infrastruktura, poslovno okruženje te dostupnost zemljišta i kvalificirane radne snage, a tek potom dolaze makroekonomski pokazatelji, porezna politika, zakonska regulativa, pristup glavnim prometnicama, operativni troškovi i kvaliteta života.
- Dakako, neizostavni pokazatelj je i pristup tržištima te mogućnost korištenja poticaja za ulaganje koji nisu najbitniji, ali mogu biti presudni, iznio je Pelajić te upitao predstavnike Cimos grupe što oni smatraju da utječe na poduzetnike da se presele u poduzetničku zonu.
Barbara Babić iz marketinga labinskog TPS-a (koji je u sastavu Cimosa) odgovorila je da po njezinom mišljenju na takvu odluku utječe bolja lociranost poduzeća u okruženju gdje može dobiti više informacija, zatim mogućnost stvaranja poduzetničke mreže i blizina dobavljača, čime se umanjuju transportni troškovi.
- S druge strane uloga jedinice lokalne samouprave je da osigura tri bitna čimbenika: ljude, infrastrukturu i usluge te da ima pozitivan stav prema ulagačima. Od čelnika općina i gradova se očekuje da brzo i utemeljeno odgovaraju na upite ulagača te da razvijaju dobar odnos s ulagačima i da se fokusiraju na njihove, a ne na vlastite potrebe te da ih se pita što im treba. Važno je posvetiti se informiranju, a ne impresioniranju. Investitoru se ne smije lagati i davati obećanja koja se ne mogu izvršiti. Ako se jednom osjeti prevarenim, više neće doći. Zaključno, prema potencijalnim partnerima treba nastupiti kao partner, a ne kao prodavač, iznio je Pelajić koji smatra da je prvi korak na putu pronalaženja ulagača onaj da se poslovna zona marketinški prezentira i to putem internetskih stranica i u tiskanom izdanju na najviše 10 stranica na način da sadržaj bude jasan i osnovnoškolcu.
Smatra da se ne smije stati na tome, već da treba krenuti u aktivnu potragu za ulagačima, odnosno otići kod njih i ne čekati da oni dođu. Navodeći što se ulagaču mora prezentirati, Pelajić je iznio da su to faze investicijskog projekta, zatim imena i izjave postojećih ulagača u poslovnoj zoni, onih u bližoj okolici i na području županije.
- Bitno je definirati pakete poticaja i dogovaranje koraka koji slijede u budućnosti, naveo je Pelajić te zaključio da ne smije biti mjesta špekulaciji zemljištem u poslovnoj zoni i da se to mora ugraditi u ugovor.
- Ulagaču nije bitno hoće li biti vlasnik zemljišta, ali jedinicama lokalne samouprave jest, stoga vam preporučam da zemljište date u najam ili koncesiju, jer ono pripada budućim naraštajima, a mi smo ga od njih samo posudili, zaključio je Zrinski Pelajić.

Barban sutra donosi plan za poslovnu zonu Krvavci

Tijekom rasprave o aktivnosti istarskih gradova i općina za predstojeća ulaganja načelnik Općine Barban Denis Kontošić je otkrio da se u njegovoj sredini upravo očekuje donošenje Urbanističkog plana uređenja Barban-Krvavci na čijem se području obuhvata nalazi planirana poslovna zona.

- Očekujem da će Općinsko vijeće sutra donijeti taj plan nakon čega bi država trebala prenijeti u vlasništvo Općine devet hektara zemljišta koje se nalazi kilometar od Barbana u pravcu Vodnjana, jer je donošenje tog plana bio uvjet za prijenos zemljišta. Već sada postoji interes pet, šest potencijalnih ulagača, a posljednjih dana nam se javilo još dvoje zainteresiranih za rad u toj proizvodno-trgovačko-uslužno-servisnoj zoni, izjavio nam je načelnik Kontošić te dodao da se u idućim fazama planira širenje te zone na ukupno 24 hektara.

Gračišće do početka travnja traži izrađivača plana za poslovnu zonu Lokvešćak

Ivan Mijandrušić, načelnik Općine Gračišće, nam je rekao da na području njihove općine planiraju novu poslovnu zonu te da je do početka travnja otvoren natječaj za izbor izrađivača Urbanističkog plana uređenja Lokvešćak u čijem će obuhvatu biti ta zona.

- Poslovna će zona biti smještena pored Jakačići na cesti Pićan - Žminj. Infrastruktura već postoji jer usred zone prolazi vodovi električne energije, a priključak za vodu je udaljen svega 300 metara. Zauzimat će površinu od četiri hektara na kojoj smo planirali smjestiti šest poslovnih zgrada. Već sada postoji interes obrtnika i poduzetnika za rad u toj zoni, a javila nam se jedna aluminijska bravarija, proizvođač kartonske ambalaže te proizvođač namještaja. Time želimo očistiti sela i naselja od obrta i smjestiti ih u poslovnu zonu, izjavio je Mijandrušić, koji je vrlo optimističan glede stavljanja u funkciju te zone te veli da će ona biti gotova već ove ili iduće godine.

IDA najavila dva besplatna seminara za poduzetnike i obrtnike

Nakon seminara "Kako se pripremiti za domaća i strana ulaganja" iz IDA-e najavljuju da će u suradnji sa Županijom i Ministarstvom organizirati za male i srednje poduzetnike te obrtnike dva besplatna seminara naslovljena "Kako poslovati u krizi" i "Tajne gerila marketinga - kako ostvariti veliku zaradu u malom poduzeću". Seminari će se održati krajem ožujka te početkom travnja, bit će besplatni za sve sudionike te je dobro da se prethodno prijave, budući da je ograničen broja sudionika.

 
Izvještava Paulo GREGOROVIƒÜ